Αξίζει το Email Marketing?

Email Marketing. Τι είναι? Ποιους αφορά? Αξίζει άραγε στην εποχή μας να ασχοληθεί κάποιος με την εν λόγω στρατηγική, όταν όλοι ασχολούνται με τα social media?

Ως Εmail marketing λοιπόν, ορίζεται η δραστηριότητα της αποστολής διαφημιστικών μηνυμάτων, συνήθως σε μια ομάδα ανθρώπων, χρησιμοποιώντας email. Εν ολίγοις, κάθε email που στέλνεται σε ένα δυνητικό ή υπάρχοντα πελάτη, μπορεί να θεωρηθεί Email marketing.

Είμαι σίγουρος πως όταν και εσύ ο ίδιος ξεκινάς την περιήγησή σου στο δικό σου mail, αντικρίζεις ένα τεράστιο όγκο από emails που έχεις δεχθεί για διάφορα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Άραγε έχουν κανένα νόημα όλα αυτά ? Για ποιο λόγο μια επιχείρηση να στρέψει την προσοχή της σε αυτόν τον τρόπο διαφήμισης, όταν υπάρχει το Facebook, το instagram ή το Τικ Τοκ?

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι πως το Email Marketing αποτελεί ακόμα και σήμερα τη Νο1 φόρμουλα προώθησης προϊόντων ή υπερησιών και είναι ίσως το μοναδικό εργαλείο marketing που η αξία του παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο.

Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους…

Το Email Marketing λειτουργεί άψογα ως ένα μέσο «επακολούθησης» του ενδιαφερόμενου καταναλωτή.

Θυμήσου πότε ήταν η τελευταία φορά που είδες μια ενδιαφέρουσα διαφήμιση σε ένα website. Ένα προϊόν που σου τράβηξε το ενδιαφέρον στο Facebook ή το Instagram, έκανες κλικ στο σύνδεσμο και οδηγήθηκες σε μια Lead Capture Page.

Η Lead Capture Page χρησιμοποιείται για να επικοινωνήσει στους επισκέπτες του site ένα μήνυμα και να τους παροτρύνει να συμπληρώσουν μια φόρμα με τα στοιχεία τους.

Είθισται βεβαίως να υπάρχει και κάποιο έξτρα κίνητρο για το χρήστη ώστε να το κάνει αυτό. Είτε θα μπορεί να κατεβάσει κάποιο δωρεάν eBook, η να συμμετέχει σε κάποιο διαγωνισμό ή webinar …

Από τη στιγμή που ο χρήστης παραχωρεί το email του, τότε δίνει ουσιαστικά και την συγκατάθεσή του, ώστε να επικοινωνήσετε και πάλι μελλοντικά μαζί του μέσω email.

Φυσικά σκοπός του όλου εγχειρήματος, δεν είναι άλλος από το να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ του brand και του ενδιαφερόμενου και -επαφή στην επαφή-, να επιτευχθεί η πώληση. Να δημιουργηθεί λοιπόν μια σχέση με το κοινό μας.

Ας μη ξεχνάμε πως κάθε άνθρωπος που ανταποκρίνεται στη δράση μας, είναι και ένας πιθανός πελάτης, ο οποίος βρίσκεται σε ένα στάδιο του αγοραστικού κύκλου.

Πολλοί καταναλωτές ίσως μόλις να έμαθαν για εσένα από κάποιο άρθρο ή προσφορά. Όπως φαντάζει λογικό χρειάζεται χρόνος ώστε να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης. Ο καταναλωτής χρειάζεται να σε γνωρίσει, εσένα και το προϊόν σου, πριν πάρει μια απόφαση.

Κάτι αντίστοιχο δε συμβαίνει στα social media ή τουλάχιστον όχι ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.

Οι καμπάνιες μέσω Email μας δείχνουν ξεκάθαρα αποτελέσματα

Όταν επιστρατεύεις το Email Marketing για τη διαφήμισή σου, έχεις ξεκάθαρα αποτελέσματα για το ποσοστό των ανθρώπων που θα ανοίξουν εν τέλει το mail που τους έστειλες. Για το ποσοστό αυτών που δεν το είδαν ή ακόμα και αυτών που επέλεξαν πλέον να μη δέχονται άλλα μηνύματα από εσένα.

Αυτό θα σε βοηθήσει να παραμετροποιήσεις τη στρατηγική που ακολουθείς αναφορικά με το είδος των mail που φαίνεται να προτιμούν οι αναγνώστες σου, να τσεκάρεις ποιες προσφορές πιθανότατα έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση ή ακόμα και να εντοπίσεις την κατάλληλη συχνότητα αποστολής μηνυμάτων.

Γεγονός είναι πάντως πως το 25% των online αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιούνται λόγω του Email Marketing.

Είναι σαφώς πολύ πιο οικονομικό συγκριτικά με άλλες καμπάνιες

Αν θα σε ενδιέφερε να πληροφορηθείς περαιτέρω για το πως θα μπορούσες και εσύ να προωθ΄ήσεις την επιχείρησή σου με ανάλογο τρόπο, στείλε μου ένα μήνυμα στα social media που θα βρεις στο footer της ιστοσελίδας μου. Εναλλακτικά χρησιμοποίησε το email μου, μιας και τη δυναμική αυτού αναλύουμε.

Όπως και να ‘χει βέβαια το Email Marketing παραμένει μια low budget στρατηγική προσέλκυσης πελατών, συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλο τρόπο διαφήμισης.

Τα Emails αποθηκεύονται και προσωποιούνται

Υπάρχουν λειτουργίες με τις οποίες μπορείς να προσωποποιήσεις το email σου προς τον οποιονδήποτε, όπως θα έστελνες για παράδειγμα ένα μήνυμα σε έναν φίλο σου.

Σαφώς αυτό προσθέτει αξία και επιρροή στα δράση σου, συγκριτικά με μια απλή διαφήμιση στα social, η οποία είναι εντελώς απρόσωπη.

Επιπρόσθετα, στη συνέχεια μιας σύγκρισης των δύο τρόπων διαφήμισης, ας μη ξεχνάμε πως τα emails αποθηκεύονται. Ο οποισδήποτε μπορεί να ανοίξει το inbox του και να ανατρέξει σε παλαιότερα mail που έχει λάβει από εμάς, για να δει οτιδήποτε του είχε κινήσει την περιέργεια. Αντιθέτως, αυτό δε συμβαίνει με μια απλή διαφήμιση στο facebook.

Leave a Comment

Scroll to Top